Projekt

Håller på med projektarbete  nu! Gör olika bilder inom Informativ Illustration som arbetsprover till utbildningen Informativ illustration i Eskilstuna.
 
Hade inspirationsblock som fan förra veckan. Tror mest att det berodde på att jag fick "du måste skissa mer parkbänkar" av min lärare på handledningen. Han hade rätt dock, för den första parkbänksbilden jag gjorde (man ska rita två personer som bär på en parkbänk i perspektiv) var inte helt rätt på sina ställen när det gällde perspektivet så det var bara bra att jag var tvungen att rita om den. Men kom igen, hur kul är det att höra att man ska sätta sig ner och rita parkbänkar? Tur att man har polare som peppar en och säger att man får göra uppgiften rolig helt enkelt. Så jag bestämde mig att Spider-Man och Deadpool fick bära iväg med bänken. Because they're freakin' dickin' awesome!
 
Första uppgiften har jag också fått rita om. Det är den valfria bilden som skall utföras analogt utan datorstöd. Den ska visa mig som Informativ Illustratör. Jag gjorde lexigrafi om hur man gör en triceratops-frisyr. Tyckte det visade både något om mig och mina färdigheter och intressen. Anledningen till omritningen var att jag hade missat några steg i processen och var tvungen att göra om lite pilar och så. Dessa synpunkter alldeles rätt allihopa, men surt att rita om allt igen. Man är väl rätt bortskämd med att kunna ändra saker och ting lätt i Photoshop. Jag har använt blyerts, akvarell, tusch och tuschfärgpennor, riktigt kul, spännande och jobbigt att jobba så analogt igen! Kul med utmaning :3
 
Ska försöka börja på Chokladollsreceptet som är ännu ett arbetsprov imorgon (och rita lite AG-affisch också! GAAAAH VART E TIDEN?!)

Over and out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0